[]
[] [bladetbil.no] []

Grenadier er avkledd


Terje Ringen



Ineos Automotive har nå vist de første bildene av sin nye off-roader. Den ser kapabel ut til de oppgavene den er tiltenkt.

Vi fortalte en del om denne nykommeren da vi viste dårlige spionbilder for en snau måned siden. Om Jim Ratcliffe som helst ville fortsatt å bygge gamle Land Rover Defender, men som da han fikk nei til det bestemte seg for å bygge en egen bil.

Ineos er et stort selskap innen kjemikalier og komponenter som sysselsetter 23.000 personer fordelt på 183 fabrikker i 34 land og har en årlig omsetning på rundt 600 milliarder kroner.

Så selv om det er kostnadskrevende å starte nytt innen bilindustrien er det all mulig grunn til å tro at selskapet har det økonomiske fundamentet som trengs.

De presenterer Grenadier som en ujålete arbeidsmaskin med fokus på fremkommelighet samtidig som komforten skal være vel ivaretatt. Selvsagt med rikelige tilpasningsmuligheter for å tilfredsstille alle brukeres behov og ønsker.

Bilen kommer i to versjoner – som femdørs med doble dører bak - en stor og en liten - og som firedørs pickup.

Med ujålete mener Ineos blant annet at du kan henge ting som reservehjulet rett på bilen, eller at du feste ting på racks på taket uten å trenge en grind.

De sier årsaken til at de viser bilen nå er at den skal gjennom en lang testperiode hvor den i løpet av et års tid skal tilbakelegge 1,8 millioner kilometer på alt fra røft terreng til slette asfaltveier.

Bilen utvikles i samarbeid med Magna Steyr som i alle år har produsert Mercedes Geländewagen, inkludert den nyeste utgaven. Motorene skal de kjøpe fra BMW, sekssylindrede for både bensin og diesel.

Produksjonen skal starte mot slutten av 2021 ved et nytt anlegg som bygges i Wales.

De som sverger til den klassiske Defender og syns den nye er blitt for femi burde finne et attraktivt alternativ i Grenadier.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: