img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
42 bilder i galleri
Ny bil til sommerferien?
Mercedes-Benz åpner nå for bestilling av nye E-Klasse Coupé og Cabriolet. De første bilene leveres i juni.

De nye modellene har fått en omfattende oppdatering, og kan nå også leveres som AMG E 53 4MATIC+. Prisene starter på kr 712.000 som Coupé og kr 815.000 som Cabriolet, tilsvarende en prisoppgang på henholdsvis 50.000 og 60.000 fra utgående modeller.

– E-Klasse er selve definisjonen på Mercedes-Benz, og med de nye todørsutgavene vil vi nå kunne tilby et enda bredere spekter av modellserien. E-Klasse Coupé og Cabriolet byr på et elegant design, en mengde komfort og neste generasjons teknologi, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé og Cabriolet er typiske entusiastbiler selv om de har felles fundament med E-Klasse sedan og stasjonsvogn. På de nye modellene har stylingen blitt sportslig finpusset med et friskere utseende.

De største endringene eksteriørt finner vi i fronten hvor de nye LED-frontlysene har fått et flatere design som strekker seg gjennom den nye A-formede diamantgrillen. På bilens muskuløse bakende er det spesielt innmaten i de nye LED-baklysene vi legger merke til.

Samtidig får todørsmodellene de viktigste oppgraderingene fra de andre karosserivariantene som en del av ansiktsløftet.

Disse inkluderer elektrifiserte, og derfor mer effektive, bensin- og dieselmotorer med integrert startgenerator, nyeste generasjon kjøreassistansesystemer og infotainment-systemet MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

(saken fortsetter)

Interiøret i Coupé- og Cabriolet-utgavene kombinerer moderne stil med sportslig luksus. Materialene valgt er i høy kvalitet og fremhever bilens stilige karakter.

Setene oppfyller ifølge produsenten forventningene når det gjelder komfort, men gir samtidig utmerket støtte i dynamiske kjøresituasjoner.

Den adaptive førersetejusteringen er en spesielt intelligent funksjon. Ved å legge inn kroppshøyden på MBUX-systemet, eller via Mercedes me, beveger setet seg automatisk i en stilling som generelt passer for noen i den angitte høyden, som da bare trenger å bli finjustert av sjåføren.

Den nye E-klassen har den nyeste generasjonen av kjøreassistansesystemer. Dette gir et høyt aktivt sikkerhetsnivå hvor bilen er i stand til å reagere raskt og intelligent hvis sjåføren ikke rekker å gjøre det.

Det nye og mer intelligente rattet er en del av ansiktsløftet. Rattet har sensorer som registrerer om føreren holder i det, noe som forbedrer brukervennligheten når du kjører i semiautonomt modus.

Det er nå tilstrekkelig for sjåføren å holde i rattet slik at assistansesystemene blir informert om at vedkommende fortsatt har kontroll. Tidligere var en liten styrebevegelse nødvendig.

Hvis systemet oppdager at sjåføren ikke har hendene på rattet i en viss periode, startes en advarselskaskade som til slutt aktiverer nødbremseassistenten hvis sjåføren fortsetter å være inaktiv.

(saken fortsetter)

Som standard kommer E-Klasse med Active Brake Assist, som i mange situasjoner er i stand til å bruke autonom bremsing for å forhindre en kollisjon, eller redusere alvorlighetsgraden.

De nye modellene er utstyrt med MBUX infotainment-systemet. Som standard inkluderer det to store 10,25-tommers skjermer arrangert side om side for et widescreen-utseende.

Elektrifiseringen tar enda et stort skritt fremover med den oppgraderte E-klassen. De nye to-dørs modellene vil kunne leveres med flere motoralternativer hvor mange av de er utstyrt med et 48 volt system og en integrert startgenerator.

Dette bidrar til at en ekstra kraft, kjent som EQ Boost, er tilgjengelig helt fra start, og kan levere inntil 14 hk og 150 Nm ekstra ved behov.

Det samme systemet bidrar også til å redusere utslipp og forbruk takket være regenerering og muligheten til å "glide" med avslått motor. Den systematiske elektrifiseringen av motorene er en viktig faktor i energieffektivitet og et bevis på selskapets fremtidsrettede strategi.

Mercedes-AMG fortsetter systematisk å styrke merkevareidentiteten med nye E 53 4MATIC + Coupé og Cabriolet.

Den elektrifiserte 3,0-liters motoren gir en ytelse på 435 hk og et dreiemoment på 520 Nm. EQ Boost systemet gir ytterligere 22 hestekrefter sammen med et dreiemoment på 250 Nm i kortvarige øyeblikk.

Motoren har dobbel turboladning via en tradisjonell turbolader som går på eksos, og en elektrisk tilleggskompressor. Andre høydepunkter i de nye modellene inkluderer AMG SPEEDSHIFT TCT 9G-girkassen og det fullt variable firehjulsdrift-systemet AMG Performance 4MATIC+.

Priser og tekniske data

Coupé

 

 

 

 

 

 

E 200

E 200 4MATIC

AMG E 53 4MATIC+

E 220d 4MATIC

E 400d 4MATIC

Priser fra kr (eks. levering)

712.000

770.000

1.113.000

749.000

934.000

Motorvolum (cc)

1.991

1.991

2.999

1.950

2.925

Ytelse (hk ved o/min)

197 ved 5.500-6.100

197 ved 5.500-6.100

435 ved 6.100

194 ved 3.800

330 ved 3.600-4.400

Dreiemoment (Nm v o/min)

320 ved 1.650-4.000

320 ved 1.650-4.000

520 ved 1.800-5.800

400 ved 1.600-2.800

700 ved 1.200-3.200

Tilleggsytelse EQ Boost (hk/Nm)

14/150

14/150

22/250

-

-

Akselerasjon (0-100 km/t)

7,6 s

7,7 s

4.4 s

7,6 s

5,3 s

Toppfart (km/t)

237

231

250 (270 med AMG Drivers package)

239

250

Blandet forbruk (l/100 km)

 7,2

 7,6

 9,3

 5,6

 6,7

Blandet CO2-utslipp (g/km)

165-181

173-199

187-213

148-175

176-195

 

Cabriolet

 

E 200

E 200 4MATIC

AMG E 53 4MATIC+

E 220d 4MATIC

E 400d 4MATIC

Priser fra kr (eks. levering)

815.000

871.000

1.269.000

836.000

1.025.000

Motorvolum (cc)

1.991

1.991

2.999

1.950

2.925

Ytelse (hk ved o/min)

197 ved 5.500-6.100

197 ved 5.500-6.100

435 ved 6.100

194 ved 3.800

330 ved 3.600-4.400

Dreiemoment (Nm v o/min)

320 ved 1.650-4.000

320 ved 1.650-4.000

520 ved 1.800-5.800

400 ved 1.600-2.800

700 ved 1.200-3.200

Tilleggsytelse EQ Boost (hk/Nm)

14/150

14/150

22/250

-

-

Akselerasjon (0-100 km/t)

7,9 s

8,0 s

4.6 s

7,9 s

5,4 s

Toppfart (km/t)

234

230

250 (270 med AMG Drivers package)

234

250

Blandet forbruk (l/100 km)*

 7,6

 7,9

 9,5

 5,8

 6,9

Blandet CO2-utslipp (g/km)*

173-190

180-202

216-222

153-177

180-198

* = verdier oppgitt etter WLTP




toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Lanseringskalender 2021
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i løpet av 2021.
Les mer
layid-bilde1
En Porsche som skapt for Norge
Porsche har i dag vist frem sin andre elbil. Taycan Cross Turismo er som skapt for norske Porsche-entusiaster.
Les mer
layid-bilde2
Volvo lanserer elektrisk C40
Volvo har i dag lansert sin første helelektriske bil, men det blir ikke den siste. Om ti år får du ikke annet enn ebiler fra det svenske konsernet. Dessuten må du bestille dem i nettbutikk.
Les mer
layid-bilde3
Kompakt crosser fra Hyundai
Hyundai har i dag presentert sin nye Bayon - en kompakt crossover designet for Europa, men ikke for Norge.
Les mer
layid-bilde4
BYD Tang klar som 7-seter
Nå lanseres 2021-versjonen av BYD Tang med oppdaterte spesifikasjoner og syv seter som standard!
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
Sjette generasjon av populær norgesvenn
Subaru Outback har en stor tilhengerskare i Norge. Nå kommer den i ny drakt, men Norge står ikke på lanseringskartet.
Les mer
layid-bilde6
V8 og spesialutgaver av Defender
Tradisjonen tro lanserer Land Rover nå Defender med kompressormatet V8. I tillegg kommer en spesialutgave med unike designelementer.
Les mer
layid-bilde7
Skoda klargjør neste Fabia
Skoda har sendt ut de første bildene av neste generasjon Fabia. Foreløpig er bilen godt kamuflert, men kamuflasjen forsvinner i løpet av året.
Les mer


layid-bilde8
Økt rekkevidde for Audis ladbare
Les mer
toppsak-bilde9
Her er neste generasjon C-Klasse
Mercedes-Benz har i dag introdusert en ny generasjon C-Klasse, både som sedan og stasjonsvogn. Lang elektrisk rekkevidde gjør den til en tøff utfordrer for erkerivalene fra Audi og BMW.
Les mer
layid-bilde10
Hyundai legger lista høyt med ny Ioniq
Les mer
layid-bilde11
Alpha formerer seg
Les mer
layid-bilde12
En ny uke, en ny hyperbil
Les mer
layid-bilde13
Honda viser ny HR-V
Honda har i dag sendt ut de første bildene av neste generasjon HR-V, men vi får ikke så mye informasjon med på kjøpet.
Les mer
layid-bilde14
McLaren endrer (omtrent) alt
Det er litt over ti år siden McLaren skilte ut sin Automotive avdeling. Og det er ti år siden de kom med sin første bil, 12 C, som virkelig rystet en del italienske superbiler slik at de merket det i karbon-monocoquene sine.
Les mer
toppsak-bilde15
Nissans nye Qashqai blir hybrid, men ikke ladbar
Mens Nissan bygger vekst i Europa rundt tredje generasjon av Qashqai, vil mangel på ladeløsning gjøre den mindre interessant i Norge.
Les mer
layid-bilde16
Ny Outlander, men ikke for Norge
Les mer
layid-bilde17
Den morsomste 911-en i ny drakt
Les mer
layid-bilde18
Nytt alternativ i Enyaq-familien
Før de noen av de mange nordmenn som står i kø har fått sine nye Enyaq, lanserer Skoda et nytt alternativ i familien - Enyaq Sportline.
Les mer
layid-bilde19
Oppdatert Bolt får en storebror
Chevrolet har i helgen lansert en oppdatert versjon av elbilen Bolt. Samtidig viste de en ny crossover på den samme lesten.
Les mer
layid-bilde20
Citroën oppdaterer C3 Aircross
Tiden er inne for en midtlivs oppdatering av Citroën C3 Aircross. Som vanlig står komfort i høysetet.
Les mer
layid-bilde21
Hyundai svarer på økt konkurranse
Etter nærmest å ha vært enerådende i nisjen for kompakte SUV-er med lang, hardner nå konkurransen til for Hyundai Kona. Importøren svarer med å lansere en oppgradert modell og mer aggressiv prising.
Les mer
layid-bilde22
Vurderer du en Hongqi?
I så fall bør du sette deg på reservasjonslisten som nå er åpnet. Da kan du bli en av de første til å parkere en E-HS9 i garasjen allerede før året er omme.
Les mer
toppsak-bilde23
Ny bil til sommerferien?
Mercedes-Benz åpner nå for bestilling av nye E-Klasse Coupé og Cabriolet. De første bilene leveres i juni.
Les mer
layid-bilde24
Nye Ford S-MAX hybrid og Galaxy hybrid
Ford lanserer nå sine 7-seters familiebiler i nye hybridutgaver. Men ladekabel kan du se langt etter.
Les mer
layid-bilde25
Praktisk familiebil følger strømmen
Med inntil syv seter og praktisk innredning er dette et smart alternativ for storfamilien. Du kan sågar kjøre hageavfallet til gjenbruksstasjonen selv.
Les mer
layid-bilde26
Nå kommer Tiguan i R-utgave
For første gang lanserer Volkswagen sin folkelige SUV i R-utgave. Det betyr høy effekt og spreke ytelser, ja, de lover til og med gromlåt på kjøpet.
Les mer
layid-bilde27
Her er Audis Model S-utfordrer
Les mer
toppsak-bilde28
Nye muskelbiler fra Cadillac
GM har nylig annonsert at de blir helelektriske i 2035, men det hindrer dem ikke fra å presentere to spreke muskelbiler nå.
Les mer
layid-bilde29
Bisarr fra Granada
Les mer
layid-bilde30
Oppdatert Mazda CX-5
For noen år siden var den blant Norges mest solgte SUV-er, men det var før el- og plug-in gjorde sitt inntok i SUV-segmentet. Nå får Mazda CX-5 nok en gang tekniske oppgraderinger.
Les mer
layid-bilde31
Salgsstart på Mercedes EQA
Mercedes-forhandlerne starter nå salget av nye EQA. Prisene starter på 408.000 kroner og de første bilene loves til Norge i løpet av våren.
Les mer
layid-bilde32
Quick Nick tester Battista
Nick Heidfeld er blant de mest erfarne førere i verden. Den erfaringen drar Pininfarina nytte av når Battista skal perfeksjoneres.
Les mer
toppsak-bilde33
Fransk eleganse
Nye DS4 er i dag avduket og vitner om at den luksuriøse Citroën-avleggeren har planer om å konkurrere med etablerte premium-merker samtidig som de setter elegant design i høysetet.
Les mer
layid-bilde34
Nye ID.4-varianter å velge mellom
Les mer
layid-bilde35
Oppgraderinger hos Mini
Les mer
layid-bilde36
Full-size til redusert pris
Nå kommer en rimeligere versjon av DS 7 Crossback e-Tense for dem som klarer seg med forhjulsdrift og litt mindre muskler.
Les mer
layid-bilde37
Nå kan du bestille Tiguan som plug-in
Fra torsdag 28. januar kan nye Volkswagen Tiguan også bestilles som eHybrid. Den ladbare SUV-en kommer gunstig ut i det norske avgiftssystemet. Men den mangler en egenskap mange nordmenn setter pris på.
Les mer
layid-bilde38
Etter Kina - er du klar for Vietnam?
Flere kinesiske elbiler kommer på det norske markedet i løpet av året, men i Vietnam finner vi et selskap som jobber på rekordtid. Nå har de presentert en hel serie el-SUV-er.
Les mer