img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
15 bilder i galleri
Nå kan du bestille Fords nye elbil
I dag åpner Ford for bestilling av nye Mustang Mach-E. Men om ikke allerede står på reservasjonsliste, er det noen tusen nordmenn foran deg i køen.

Bilen er priset fra 412.000 kroner med bakhjulsdrift, og du får den også med drift på alle fire. I tillegg leveres bilen med forskjellige batteripakker slik at du kan velge en variant som passer til dine behov. I beste fall får du en rekkevidde på inntil 610 kilometer WLTP.

– I en tid hvor mange har økt prisene sine, er vi svært fornøyde med å kunne tilby de samme knallgode prisene som da vi lanserte Mustang Mach-E under Europa-premieren i Oslo i november i fjor, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

– Vi gleder oss over at de mange tusen kundene som har forhåndsbestilt bilen, nå kan bekrefte sin bestilling. Leveringene forventes fortsatt å starte tidlig i 2021

For det Ford definerer som «en godt utstyrt» Mustang Mach-E med bakhjulsdrift og en rekkevidde på opptil 440 km (Standard Range), er prisen fra 412.000 kroner.

Her finner du priser og data for de ulike variantene i vår nybilbase 

– Både varianter med firehjulsdrift og bakhjulsdrift vil være tilgjengelig for levering fra tidlig 2021. En stor andel norske kunder har bestilt firehjulsdrift, vi er derfor glade for at vi kan levere disse bilene til norske kunder allerede fra starten, sier Berg.

Nye Mustang Mach-E kommer med to forskjellige batteristørrelser, Standard Range og Long Range.

Varianter med Standard Range-batteriet vil ha en bruttokapasitet på 75 kWt (netto: 68 kWt) og levere en effekt på 269 hk både med bakhjuls- og firehjulsdrift.

Long Range-varianten vil ha en bruttobatterikapasitet på 99 kWt (netto: 88 kWt) og ha en effekt på 290 hester med bakhjulsdrift og hele 346 hk med firehjulsdrift.

Dreiemomentet for de to er på henholdsvis 430 og 580 Newtonmeter. Du akselererer til 100 km/t på mellom 5,8 sekunder og 7 sekunder, avhengig av batteripakke drivhjul.

(saken fortsetter)

– Vi hadde nylig en preproduksjonsmodell av nye Mustang Mach-E på test i Norge, og etter mer enn 2500 km med testing kan vi trygt si at bilen innfrir alle forventninger, sier en entusiastisk Ford-direktør.

– Dette er en elbil som har en unik kombinasjon av egenskaper. Den gode plassen, den lange rekkevidden, de gode kjøreegenskapene, det siste av avansert teknologi og de svært konkurransedyktige prisene er alle faktorer som vi vet betyr mye for nordmenn når de skal kjøpe seg ny bil, fortsetter han.

Berg kjørte selv bilen, en variant med firehjulstrekk og Long Range-batteri, 484 kilometer fra Oslo til Trondheim uten ladestopp, og hadde igjen hele 14 prosent batterikapasitet da han kom frem.

Mustang Mach-E kan lade over 100 km på ti minutter. Long Range-utgavene kan lades fra 10 til 80 % på 45 minutter, mens Standard Range kan lades 10-80 prosent på 38 minutter.

Ford Mustang Mach-E har tre unike kjøremodi: stille, aktiv og utemmet. Kjøredynamikken og bilens understell er tilpasset den ønskede kjørestilen. Både styring, regenerering, kupelys, lyd og de heldigitale skjermene skifter karakter etter hvilken kjøremodus du velger.

Bilen vil få en tilhengervekt på 750 kilo. Ettermontering av skiluke mellom bagasjerom og baksete vil etter all sannsynlighet bli mulig. Det vil også bli utviklet smarte løsninger for ski- og sykkelstativ som monteres på hengerfestet.

– Hvis det er én ting vi har vært opptatt av å oppnå globalt, er det å produsere en elbil som er verdig å bære Mustang-logoen. Det har vi lykkes med, konkluderer den norske Ford-sjefen.


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Lanseringskalender 2020-2021
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i løpet av høsten 2020. Nå også oppdatert med kjente lanseringer i 2021.
Les mer
layid-bilde1
Ansiktsløft for Q2
Fire år etter lanseringen foretar Audi nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger av sin kompakte crossover.
Les mer
layid-bilde2
Touring herper F12
Touring har gjort mye jeg syns er bra, og mye jeg ikke skjønner noe som helst av. Denne nyeste utgaven tilhører den siste gruppen.
Les mer
layid-bilde3
Kineser uten tak
En ekte kinesisk roadster? Ganske moderne også? Trumpchi viser spennende konsept med produksjonsmuligheter.
Les mer
layid-bilde4
Ladbare hybrider i toppsjiktet
Volkswagen lanserer nå Touareg i to ladbare hybridutgaver. Den kraftigste ligger svært nær Cayenne E-Hybrid i ytelser.
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
En Hummer som det gnistrer av
Off-road egenskaper du aldri har sett make til, og helt ekstraordinære egenskaper på landeveien, hevder GMC når de nå inviterer til bestilling av den den nye Hummer.
Les mer
layid-bilde6
Ny MG - uten strøm
For ett år siden var MG et fjernet minne om eldre herrer med tweed og kjørehansker. I dag betyr MG 2300 flunkende nye biler ute på norske veier. Men fremdeles er det vanskelig å få øye på MGs virkelige el-satsing.
Les mer
layid-bilde7
Porsche øker hybridutvalget
Porsche lanserer nye ladbare hybrider i Panamera-familien. Nå kan du velge mellom hele tre styrkegrader, og like mange karosserier.
Les mer


layid-bilde8
Geelys viktige forord
Les mer
toppsak-bilde9
GTI for de mest lekelystne
Volkswagen lanserer nå sin nye GTI i en Clubsport-utgave med ekstra krefter og kjøreegenskaper skreddersydd for Nordsløyfa.
Les mer
layid-bilde10
Beijings kuleste
Les mer
layid-bilde11
Enorme SUV-ambisjoner
Les mer
layid-bilde12
Renault svarer Volkswagen
Les mer
layid-bilde13
Dette blir Europas billigste elbil
Spring er Dacias første elbil, og ifølge produsenten skal den bli Europas billigste.
Les mer
layid-bilde14
Denne tar deg langt ut i ødemarken
Mercedes-Benz har laget en spesialutgave av EQC for å vise at elektriske SUV-er ikke bare hører hjemme i urbane strøk.
Les mer
toppsak-bilde15
Minibuss og über-limo fra Rødt flagg
Hongqi, Kinas eldste bilprodusent som vi snart skal få de første produktene fra her hjemme også, møtte opp på Beijing-utstillingen med et spennende minibuss-konsept.
Les mer
layid-bilde16
Nye ladbare fra Audi
Les mer
layid-bilde17
Jaguar oppdaterer
Les mer
layid-bilde18
Battista i by’n
Storfint besøk, om ikke midt i Oslo, så i Oslo-området. Bentley-importøren vil gjerne at så mange som mulig skal møte hans andre merkevare: Automobili Pininfarina.
Les mer
layid-bilde19
Verdensmester fra Kina
Jeg er litt imponert av merkenavnet Weltmeister. Selv en kinesisk hyper-branding-spesialist må jo vite hva det betyr. Foreløpig er det ikke mye verdensmester å spore hos produsenten.
Les mer
layid-bilde20
BMW viser GTI-utfordrer
BMW blåser liv i en klassisk betegnelse når de lanserer sin nye 128ti.
Les mer
layid-bilde21
Arcfox: Gammel kjenning
Da kan vi i hvert fall slå fast at Arcfox har overlevd de 18 månedene siden vi sist så dette nye merket i Genève.
Les mer
layid-bilde22
Neta har Tesla i sikte
Det er så mange nye navn på årets bilutstilling i Beijing at det vil kreve et ekstra bind når «Verdens Biler 2020» skal skrives. De er ikke helt konsistente i grill-uttrykket sitt heller, så det er aldri lett å vite hva det er man har foran seg.
Les mer
toppsak-bilde23
Changan med en av Beijings store stjerner
Konseptbilen fra Changan, Vision-V, var helt klar en av Beijing-utstillingenes virkelige stjerner. Og med flere norske innslag enn du skulle tro.
Les mer
layid-bilde24
Skrapa Lambo
Nå henger åpenbart også Lamborghini seg på den nye trenden: bort med tak, vinduer og dører. Og dobbel pris.
Les mer
layid-bilde25
En ekte kinesisk ramp
Hallo - hva har vi her? Er det en eller annen kjedelig produsent som forsøker seg med en liten Seat-type finte? Møt Arrizo Star.
Les mer
layid-bilde26
Lanseringskalender 2020
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i 2020.
Les mer
layid-bilde27
Opel fornyer Crossland
Les mer
toppsak-bilde28
Citroëns nye elbil er priset
Citroën er klar med prisene på sin nye elbil, ë-C4. De starter på 277.000 kroner, og for 35.000 mer får du det importøren definerer som en topp utstyrt bil.
Les mer
layid-bilde29
Exceed er kanskje å overdrive
Les mer
layid-bilde30
Kina svarer Ram
Kinesiske Great Wall har en hyggelig pickup som heter Pao. De kjøper den i Australia, sammen med andre tradisjonelle Utes. Nå har imidlertid Great Wall bestemt seg for å melde seg på blant de tøffeste.
Les mer
layid-bilde31
Ford viser elektrisk toppmodell
Mustang Mach-E er blant neste års nykommere med lang venteliste. Nå har Ford vist den i en ekstra potent GT-utgave.
Les mer
layid-bilde32
Changan junior
Changan er et bilmerke vi skal komme tilbake til. Dagens Changan heter Oshan - og er et undermerke. Og nederst på Oshan-trappen står lille NEO II - en av årets kuleste mikro-biler.
Les mer
toppsak-bilde33
Fra Russland avec amour
Renault skal hente en av sine mest populære russiske modeller til Europa.
Les mer
layid-bilde34
Helligbrøde (eller moro?) i Beijing
Les mer
layid-bilde35
I skyggen av store far
Les mer
layid-bilde36
Dongfeng for overklassen
Dongfeng har vi hørt om før, en av Kinas topp-fire og, ikke minst, fordi de er deleier i PSA. Nå kommer de med nytt merke.
Les mer
layid-bilde37
Renault får nye ben å stå på
Den norske Renault-organisasjonen har hatt stor suksess i elbilsegmentet. Nå får de en serie ladbare hybrider som kan gi ekstra vind i seilene.
Les mer
layid-bilde38
Genesis viser ny 3-serie-utfordrer
Genesis har vist de første bilder av en oppdatert G70 som snart skal debutere på hjemmebane. Blir dette første modell fra Hyundais luksusmerke i Europa?
Les mer