[]
[] [bladetbil.no] []

Her er T-Roc Cabriolet


Terje Ringen



Volkswagen viser de første offisielle bilder av T-Roc Cabriolet som skal premierevises i Frankfurt neste måned.

Det har lenge vært kjent at Volkswagen skulle bygge en T-Roc-basert Cabriolet. Vi møtte den først som konsept i Genève allerede i 2014, og to år senere fikk vi servert en mer realistisk modell med betegnelse T-Cross Breeze

I fjor høst presenterte vi spionbilder av den kommende modellen, ledsaget av en svært realistisk rendering, noe vi får bekreftet nå som offisielle bilder er tilgjengelige.

Første anledning til å se bilene in natura er på bilutstillingen i Frankfurt som avvikles fra 12. til 22. september og som blir behørig dekket her på BilNorge.no.

Nå har vi sett noen eksempler på SUV-cabrioleter tidligere også, først ut til å presentere ideen var vel Nissan med sin Murano CrossCabriolet mens Range Rover realiserte sin Evoque Cabrio i 2015. Den har jeg faktisk sett på norske skilter i sommer.

Nå som Beetle Cabriolet-produksjonen har stoppet endelig opp prøver VW seg med en ny vri ved å lansere T-Roc Cabriolet som de trolig mener har et større potensial.

Den skal bygges ved VW-anlegget i Osnabrück, det tidligere Karmann-anlegget som har bygget cabrioleter basert på både Beetle og Golf. Røttene strekker seg over hundre år bakover og inkluderer stoltheter som Karmann Ghia.

Tradisjonen tro får bilen får en klassisk canvastopp som helautomatisk åpnes og lukkes i løpet av ni sekunder. Og du trenger ikke stå stille – operasjonen kan foretas i hastigheter på inntil 30 km/t om du plutselig overraskes av en regnskur.

Volkswagen stresser bilens sikkerhetsnivå for alle om bord. Om bilen skulle vise tegn til å gå rundt spretter veltebøyler opp bak nakkestøttene i baksetet på brøkdelen av et sekund. I tillegg har T-Roc Cabriolet en forsterket ramme rundt frontruten og andre strukturelle forsterkninger.

Kunder kan velge mellom to pakker, Style og R-Line. Style fokuserer på design og muligheten for individualisering mens R-Line gir et sportslig tilsnitt til eksteriør så vel som interiør.

To bensinmotorer står på programmet når de første bilene ruller av samlebåndet våren 2020. Minste alternativ er en 3-sylindret 1,0-liter med 115 hestekrefter. De som ønsker høyere ytelser kan velge en 4-sylindret 1,5-liter med 150 hk.

Manuell 6-trinns girkasse er standard i begge tilfeller, men 1,5-literen kan mot pristillegg kombineres med en 7-trinns DSG-kasse.

Volkswagen-importøren tar ikke bilen til Norge, så om du vil ha tak i en må du fikse det på egenhånd. Det fins sikkert forhandlere som mer enn gjerne hjelper til med det.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: