img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
27 bilder i galleri
Gammelt nytt fra Eadon Green
Eadon Green har ikke vært i Genève mer enn et par år. Men er så gjennomført eksentrisk at et besøk der er obligatorisk. I år må vi dessverre gjøre besøket virtuelt isteden.

Felix Eaton heter mannen som har gjort en og annen penge på butikk-innredninger og som derfor kan boltre seg litt med Spitfire, eller bygge sine egne drømmebiler.

Denne siste virksomheten deler han med oss andre hvert år på Genève-utstillingen.

Hans første bil het Black Cuillin og var helt klart preget av de mest flamboyante franske karosseriene fra slutten av 30-årene.

Det han har kommet med etterpå har hatt akkurat samme preget, du har måttet se etter mer enn en gang for å oppdage at nå hadde han gjort noe igjen.

I fjor fortalte han at han hadde to nye biler, men den ene hadde han latt bli igjen hjemme. Den andre ble ganske morsom. Den var tett basert på Rolls-Royce Wraith, så tett at til og med grillen pekte i riktig retning.

Akkurat det kunne Rolls greie seg uten, det ble en hektisk face-lift og sladding av ferdig utstillingsmateriell – og masse moro.

Den andre bilen som ble hjemme i fjor – også med V12 motor (gjett hvorfra) og med samme 3112 mm akselavstand som Wraith – er den han skulle hatt med i år. Zanturi heter den.

(saken fortsetter)

Jeg er ikke villig til å sverge på at den er forskjellig fra fjorårets, men vi får tro ham da. Hadde jeg vært Al Capone med stil ville jeg hatt store problemer med å velge mellom dem, og se forskjellen. 

Her har vi også den samme akselavstanden, den samme motoren, to bakhengslete dører, fire seter i dyp, innestengt komfort, men i hvert fall er det en front som ikke ser ut som den er hengt på i etterkant.

Og de samme dominante dimensjonene: lengde på 558 cm og bredde på godt over to. Dessuten rager den halvannen meter i været. 2.560 kg er også voksent for en bil som ikke er batterielektrisk.

Eaton har alltid hatt historier om noen nye kunder. Denne gangen har jeg ikke spurt ham, men jeg er sikker på at det kan bli solgt noen av denne også. En vanlig Wraith ble jo litt for vanlig til slutt.  


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Flere Volvoer med plugg
Volvo utvider satsingen på ladbare hybrider i Norge og lanserer et nytt motoralternativ på modellene V60 og XC60. Samtidig ruller Volvo nå ut et nytt begrep - Recharge.
Les mer
layid-bilde1
Carmen fra Boulogne
I fjor var det en arving av Hispano Suiza-grunnleggeren som møtte opp i Genève med en ganske omfattende konseptutgave av luksusbilen. I år skulle han vært der med en litt mer sportslig versjon.
Les mer
layid-bilde2
Apex må vente
Her har vi en annen kjapp bil vi gjerne skulle møtt i Genève. Bilen var klar den, men utstillingen var ikke. Noen detaljer fikk vi da.
Les mer
layid-bilde3
En kineser som kommer
Changan er en av de kinesiske merkene som virkelige selger godt hjemme. Nå vil de begynne å selge godt andre steder - men ikke-Genève forsinket dem nok litt.
Les mer
layid-bilde4
Lanseringskalender 2020
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i 2020.
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
En ny stjerne fra Sri Lanka
Dette er den bilen som gjør at jeg er mest lei meg for ikke-Genève. Bilen ser bra ut, har spennende spesifikasjoner og en bakgrunn jeg gjerne skulle visst mer om. Dessuten er navnet genialt: Vega - hvorfor har ingen brukt det før?
Les mer
layid-bilde6
Eksklusiv Zenvo-presentasjon
Zenvo er fast innslag på Genève-messen. I år måtte de i stedet invitere til et privat lite selskap hjemme i Danmark.
Les mer
layid-bilde7
Gammelt nytt fra Eadon Green
Eadon Green har ikke vært i Genève mer enn et par år. Men er så gjennomført eksentrisk at et besøk der er obligatorisk. I år må vi dessverre gjøre besøket virtuelt isteden.
Les mer


layid-bilde8
Fra Bulgaria med en god idé
Les mer
toppsak-bilde9
Rimac endrer alt
Rimac skulle vist sin produksjonsbil i Genève i år. Slik ble det ikke, men her er noen av detaljene.
Les mer
layid-bilde10
RUF drar til Oklahoma
Les mer
layid-bilde11
Ladbar Kuga klar for Norge
Les mer
layid-bilde12
Her er Kias nye Sorento
Les mer
layid-bilde13
Sportsbil med røtter i Gulfen
Nå setter Jannarelly opp anlegg både i London og Paris. Kanskje de mener alvor med sin forbausende akseptable sportsbil.
Les mer
layid-bilde14
BYD nærmer seg
BYD kommer stadig med meldinger om store buss-ordrer i Europa. Personbilene derimot … Men det må være en grunn til at de stadig sprer bilder av så attraktive biler som disse gjennom sine internasjonale kanaler?
Les mer
toppsak-bilde15
Rask familietransportør
Sportsbil og SUV: Straks kommer GLE og GLS med den råeste AMG-motoren.
Les mer
layid-bilde16
Mercedes-Benz GLB med norske priser
Les mer
layid-bilde17
Mazdas nye elbil fra 250.000 kroner
Les mer
layid-bilde18
T-Roc har mistet taket
Denne blir dessverre et sjeldent syn på norske veier.
Les mer
layid-bilde19
Bilhistorie fra Giugiaro
Giorgetto Giugiaro har vært på Genève-utstillingen hele sitt kreative liv. I år måtte han ta til takke med å lage en streamet forestilling fra hovedkvarteret utenfor Torino.
Les mer
layid-bilde20
Nytt fra Aston - ikke bare bil
Aston Martin har åpenbare problemer for tiden. De får juling på børsen og kansellerer modeller. Men til Genève skulle de i hvert fall hatt med seg en ny investor og kommende styreformann.
Les mer
layid-bilde21
Et skikkelig Bugatti-mysterium
Av en eller annen grunn har det plutselig dukket opp to bildeserier som viser Bugattier vi ikke ante eksisterte. Er dette et ledd i å mørne oss for en ny Bugatti?
Les mer
layid-bilde22
Nye Defender på Norges-turné
Helt nye Land Rover Defender har vært rundt hos landets forhandlere. Spørsmålet «alle» har stilt er om den kommer som varebil.
Les mer
toppsak-bilde23
McLaren pøser på
Er det noen der ute som kan alle McLarens typebetegnelser og vet hva de hører til? Her er en ny en å lagre på hjernedisken: 765 LT.
Les mer
layid-bilde24
Pininfarina, nittiåring!
Der gikk vi glipp av en liten 90-års feiring. Pininfarina hadde lagt opp til et lite event i Genève. Det måtte droppes. Men de har hele året på seg, og det skal ikke ta lang tid før du ser selve jubileumsbilen, Battista, i Oslo.
Les mer
layid-bilde25
Her er Fiats nye elbil
Fiat har i dag presentert sin nye 500 EV som har egenskaper til å bli en volumselger i Norge.
Les mer
layid-bilde26
Bentleys rasjonerte Bacalar
Den nyeste Bentleyen, litt for feit til å kunne kalles barchetta, men allikevel seriøst åpen, skal bygges i 12 eksemplarer. Ingen kan bli din - foreløpig er det kunder på dem alle. Men kanskje en auksjon om fem år?
Les mer
layid-bilde27
50 år siden sist: Fireseters superbil
Les mer
toppsak-bilde28
Toppene i 911-familien
Porsche lanserer sin nye 911 Turbo S med og uten tak. Aldri har den hatt mer krefter å rutte med.
Les mer
layid-bilde29
Norgestilpasset E-Klasse
Les mer
layid-bilde30
Med pris som viktigste våpen
Dacia har avduket sitt rimelige alternativ på elbilfronten, Spring Electric Concept.
Les mer
layid-bilde31
Neste Octavia RS får stikkontakt
En ny generasjon Octavia er på plass til sommeren, og nå er også toppmodellen avduket. Ikke overraskende blir den ladbar med tilnavnet iV.
Les mer
layid-bilde32
Her er fjerde generasjon Audi A3
Nå lanseres den fjerde generasjonen av Audi A3. Den er på plass i Norge i mai.
Les mer
toppsak-bilde33
Volkswagen bekrefter ID.4
ID.4 blir den første helelektriske SUV-en fra Volkswagen. Og den kommer med drivlinjen nordmenn ønsker seg.
Les mer
layid-bilde34
Elektrisk kjøreglede fra BMW
Les mer
layid-bilde35
Her er Hyundais helt nye elbilkonsept
Les mer
layid-bilde36
Cupras første originale
Formentor er Cupras første egendesignede modell. Sporty, praktisk og naturligvis oppkalt etter et sted i Spania.
Les mer
layid-bilde37
Ladbar trio fra Mercedes
Mercedes utvider porteføljen av ladbare hybrider. Tre nye modeller kommer til landet i løpet av våren.
Les mer
layid-bilde38
Liten A i ny GTA
GTA er hellige bokstaver. Og de eies av Alfa Romeo! Derfor er det veldig spennende når de kommer med en ny GTA. Inntil det viser seg at den burde vært stavet GTa.
Les mer