img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
74 bilder i galleri
Ladbar Kuga klar for Norge
Nye Ford Kuga er klar for lansering, nå også som ladbar hybrid.

Nye Ford Kuga tilbyr ifølge importøren kombinasjonen av god plass, økt komfort og lavere drivstofforbruk. Det skyldes ikke minst at Kuga nå kan leveres som ladbar hybrid.

– Nye Ford Kuga er utviklet for å kunne tilby kundene et helt unikt mangfold av drivlinjer, klasseledende plass, det siste innen avanserte teknologier og med den ladbare hybridvarianten muligheten til å gjøre unna det aller meste av hverdagskjøringen på ren elektrisk drift, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Mest aktuell for Norge er den ladbare hybriden med samlet effekt på 225 hk og en elektrisk rekkevidde på opptil 56 km.

Videre tilbys en mild hybrid-variant med 150 hk samt en 190-hesters EcoBlue dieselmotor med firehjulsdrift. Til høsten kommer også en hybridversjon med firehjulsdrift og 204 hk.

Den tredje generasjonen av Kuga kommer i tre utstyrsvarianter; godt utstyrte Titanium, sporty ST-Line og luksuriøse Vignale. Alle med sitt særpreg tilpasset den enkelte kundes ønsker og behov.

– Med nye Kuga som ladbar hybrid er vi veldig fornøyd med å kunne tilby våre kunder en romslig SUV med en drivlinje vi vet de har ventet på. Rekkevidden – målt etter den nye og langt strengere WLTP-målemetoden – vil være opptil 56 km ved kombinert kjøring og hele 68 km ved bykjøring. Det betyr at de aller fleste kan kjøre bilen helelektrisk med nullutslipp i hverdagen, sier Fords administrerende direktør.

Kuga er Fords mest populære SUV-modell i Europa. I alt ble det solgt hele 161.400 Kugaer i 2019, en økning på nesten 5% sammenlignet med året før. Siden den ble lansert i 2008 har Ford solgt godt over en million Ford Kuga i Europa.

Den ladbare hybride har en samlet effekt på 225 hk og et snitt-forbruk etter WLTP-målemetoden på 0,14 l/mil, tilsvarende et CO2-utslipp på 32 g/km.

Sjåføren kan selv bestemme når bilen skal kjøre elektrisk. Dette gjøres ved hjelp av kjøremodusene "EV Auto", "EV Nå", "EV Senere" og "EV Lading".

Her er noen priseksempler:

  • En godt utstyrt Ford Kuga Titanium plug-in med blant annet 18-tommers aluminiumsfelger, oppvarmet frontrute, navigasjon, justerbare bakseter og filskiftevarsler med kantoppdagelse koster fra 399.000 kroner.
  • Den sportslige Kuga ST-Line som ladbar hybrid, med blant annet LED hovedlys, delskinnseter, premium lydanlegg fra B&O og 12,3-tommers instrumentpanel koster fra 439.000 kroner.
  • Toppmodellen Kuga Vignale ladbar hybrid med blant annet blendefrie LED hovedlys, head-up-display, handsfree bakluke, skinnseter og aktiv støydemping som standard koster fra kr 472.000.

Nye Kuga er 44 mm bredere og 89 mm lengre enn den utgående modellen. Akselavstanden har økt med 20 mm. På innsiden har det gitt bredere plass i både skulder- og hoftehøyde for passasjerene både bak og foran.

Den bakre seteradene kan skyves frem og tilbake slik at du selv kan prioritere hvor det er viktigst med best plass. Ved å skyve setene til fremste posisjon får du et bagasjerom på hele 645 liter. Plasseres setene i den bakre posisjonen får du bedre plass til bena

For første gang kommer Kuga med FordPass Connect integrert modem – noe som bl.a. gjør bilen til en mobil WiFi-hotspot som 10 enheter kan koble seg opp mot samtidig.

Et nytt 12,3-tommers heldigitalt instrumentpanel viser klare og høyoppløselige ikoner og bilder som gjør det enklere og mer intuitivt å bruke.

Nye Ford Kuga er den første SUV-en som er bygd på Fords nye globale plattform, C2. Denne gir forbedret aerodynamikk for bedre drivstoffeffektivitet. Den reduserer også vekten på bilen med hele 80 kilo sammenlignet med utgående modell med tilsvarende drivlinje, samtidig som plassen forbedres.

I tillegg er det en plattform som er designet for å forbedre bilens sikkerhet ved en eventuell kollisjon. Den har også 10 % bedre torsjonsstivhet for ytterligere å forbedre kjøredynamikken.

Den nye arkitekturen har bidratt til å gjøre den nye SUV-en enda sikrere. Nylig ble den tildelt 5 stjerner og toppscore i kollisjonstest hos EuroNCAP.


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Flere Volvoer med plugg
Volvo utvider satsingen på ladbare hybrider i Norge og lanserer et nytt motoralternativ på modellene V60 og XC60. Samtidig ruller Volvo nå ut et nytt begrep - Recharge.
Les mer
layid-bilde1
Carmen fra Boulogne
I fjor var det en arving av Hispano Suiza-grunnleggeren som møtte opp i Genève med en ganske omfattende konseptutgave av luksusbilen. I år skulle han vært der med en litt mer sportslig versjon.
Les mer
layid-bilde2
Apex må vente
Her har vi en annen kjapp bil vi gjerne skulle møtt i Genève. Bilen var klar den, men utstillingen var ikke. Noen detaljer fikk vi da.
Les mer
layid-bilde3
En kineser som kommer
Changan er en av de kinesiske merkene som virkelige selger godt hjemme. Nå vil de begynne å selge godt andre steder - men ikke-Genève forsinket dem nok litt.
Les mer
layid-bilde4
Lanseringskalender 2020
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i 2020.
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
En ny stjerne fra Sri Lanka
Dette er den bilen som gjør at jeg er mest lei meg for ikke-Genève. Bilen ser bra ut, har spennende spesifikasjoner og en bakgrunn jeg gjerne skulle visst mer om. Dessuten er navnet genialt: Vega - hvorfor har ingen brukt det før?
Les mer
layid-bilde6
Eksklusiv Zenvo-presentasjon
Zenvo er fast innslag på Genève-messen. I år måtte de i stedet invitere til et privat lite selskap hjemme i Danmark.
Les mer
layid-bilde7
Gammelt nytt fra Eadon Green
Eadon Green har ikke vært i Genève mer enn et par år. Men er så gjennomført eksentrisk at et besøk der er obligatorisk. I år må vi dessverre gjøre besøket virtuelt isteden.
Les mer


layid-bilde8
Fra Bulgaria med en god idé
Les mer
toppsak-bilde9
Rimac endrer alt
Rimac skulle vist sin produksjonsbil i Genève i år. Slik ble det ikke, men her er noen av detaljene.
Les mer
layid-bilde10
RUF drar til Oklahoma
Les mer
layid-bilde11
Ladbar Kuga klar for Norge
Les mer
layid-bilde12
Her er Kias nye Sorento
Les mer
layid-bilde13
Sportsbil med røtter i Gulfen
Nå setter Jannarelly opp anlegg både i London og Paris. Kanskje de mener alvor med sin forbausende akseptable sportsbil.
Les mer
layid-bilde14
BYD nærmer seg
BYD kommer stadig med meldinger om store buss-ordrer i Europa. Personbilene derimot … Men det må være en grunn til at de stadig sprer bilder av så attraktive biler som disse gjennom sine internasjonale kanaler?
Les mer
toppsak-bilde15
Rask familietransportør
Sportsbil og SUV: Straks kommer GLE og GLS med den råeste AMG-motoren.
Les mer
layid-bilde16
Mercedes-Benz GLB med norske priser
Les mer
layid-bilde17
Mazdas nye elbil fra 250.000 kroner
Les mer
layid-bilde18
T-Roc har mistet taket
Denne blir dessverre et sjeldent syn på norske veier.
Les mer
layid-bilde19
Bilhistorie fra Giugiaro
Giorgetto Giugiaro har vært på Genève-utstillingen hele sitt kreative liv. I år måtte han ta til takke med å lage en streamet forestilling fra hovedkvarteret utenfor Torino.
Les mer
layid-bilde20
Nytt fra Aston - ikke bare bil
Aston Martin har åpenbare problemer for tiden. De får juling på børsen og kansellerer modeller. Men til Genève skulle de i hvert fall hatt med seg en ny investor og kommende styreformann.
Les mer
layid-bilde21
Et skikkelig Bugatti-mysterium
Av en eller annen grunn har det plutselig dukket opp to bildeserier som viser Bugattier vi ikke ante eksisterte. Er dette et ledd i å mørne oss for en ny Bugatti?
Les mer
layid-bilde22
Nye Defender på Norges-turné
Helt nye Land Rover Defender har vært rundt hos landets forhandlere. Spørsmålet «alle» har stilt er om den kommer som varebil.
Les mer
toppsak-bilde23
McLaren pøser på
Er det noen der ute som kan alle McLarens typebetegnelser og vet hva de hører til? Her er en ny en å lagre på hjernedisken: 765 LT.
Les mer
layid-bilde24
Pininfarina, nittiåring!
Der gikk vi glipp av en liten 90-års feiring. Pininfarina hadde lagt opp til et lite event i Genève. Det måtte droppes. Men de har hele året på seg, og det skal ikke ta lang tid før du ser selve jubileumsbilen, Battista, i Oslo.
Les mer
layid-bilde25
Her er Fiats nye elbil
Fiat har i dag presentert sin nye 500 EV som har egenskaper til å bli en volumselger i Norge.
Les mer
layid-bilde26
Bentleys rasjonerte Bacalar
Den nyeste Bentleyen, litt for feit til å kunne kalles barchetta, men allikevel seriøst åpen, skal bygges i 12 eksemplarer. Ingen kan bli din - foreløpig er det kunder på dem alle. Men kanskje en auksjon om fem år?
Les mer
layid-bilde27
50 år siden sist: Fireseters superbil
Les mer
toppsak-bilde28
Toppene i 911-familien
Porsche lanserer sin nye 911 Turbo S med og uten tak. Aldri har den hatt mer krefter å rutte med.
Les mer
layid-bilde29
Norgestilpasset E-Klasse
Les mer
layid-bilde30
Med pris som viktigste våpen
Dacia har avduket sitt rimelige alternativ på elbilfronten, Spring Electric Concept.
Les mer
layid-bilde31
Neste Octavia RS får stikkontakt
En ny generasjon Octavia er på plass til sommeren, og nå er også toppmodellen avduket. Ikke overraskende blir den ladbar med tilnavnet iV.
Les mer
layid-bilde32
Her er fjerde generasjon Audi A3
Nå lanseres den fjerde generasjonen av Audi A3. Den er på plass i Norge i mai.
Les mer
toppsak-bilde33
Volkswagen bekrefter ID.4
ID.4 blir den første helelektriske SUV-en fra Volkswagen. Og den kommer med drivlinjen nordmenn ønsker seg.
Les mer
layid-bilde34
Elektrisk kjøreglede fra BMW
Les mer
layid-bilde35
Her er Hyundais helt nye elbilkonsept
Les mer
layid-bilde36
Cupras første originale
Formentor er Cupras første egendesignede modell. Sporty, praktisk og naturligvis oppkalt etter et sted i Spania.
Les mer
layid-bilde37
Ladbar trio fra Mercedes
Mercedes utvider porteføljen av ladbare hybrider. Tre nye modeller kommer til landet i løpet av våren.
Les mer
layid-bilde38
Liten A i ny GTA
GTA er hellige bokstaver. Og de eies av Alfa Romeo! Derfor er det veldig spennende når de kommer med en ny GTA. Inntil det viser seg at den burde vært stavet GTa.
Les mer