img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
9 bilder i galleri
Nå kan du bestille RAV4 plug-in
Den ladbare hybridutgaven av Toyota RAV4 er nå klar for bestilling. Importøren tror RAV4 blir den mest populære hybridbilen i Norge i 2020, selv om nykommeren ikke er på plass før i andre halvår.

Den første plug-in hybrid-elektriske versjonen av RAV4 bygger på mer enn 20 år med ledende hybridteknologi fra Toyota, og kommer ifølge produsenten med mer kraft, bedre drivstoffeffektivitet og mindre utslipp enn noen andre modeller i klassen.

– Vår nye RAV4 har vært en stor suksess i Norge og ble den mest solgte hybridbilen i landet i 2019. Med en ny Plug-in hybrid variant i utvalget har vi ambisjoner om å øke salget fra rundt 5000 enheter til over 6000 RAV4 i 2020, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.

Som Plug-in hybrid er RAV4 priset fra 461.800 kroner. Til sammenlignet får du en «selvladende» hybrid fra under 390.000 kroner med forhjulsdrift, og fra kr 433.600 med drift på alle fire.

Toyota Norge poengterer at det utstyrsmessig er forskjeller mellom dagens hybrid-modell og den kommende, ladbare varianten.

Eksempelvis får alle Plug-in modeller mulighet for strømuttak i bagasjerom, klimaanlegg som kan fjernstyres og forhåndsinnstilles, samt en forbedret multimedialøsning med støtte for Apple Carplay og Android Auto.

– I Norge er Plug-in hybrid gunstig avgiftsmessig. På tross av større kostnader i produksjonen knyttet til batteriet, er utstyrsjustert pris relativt lik dagens RAV4 hybrid takket være avgifts-fordelene, sier Olsen.

Les vår prøvekjøring av nye Toyota RAV4

Nye RAV4 Plug-in hybrid har maksimal effekt på 306 hk, og om du har dårlig tid akselerer den til 100 km/t på 6,2 sekunder. Ifølge Toyota er det raskere enn samtlige rivaler med konvensjonelle drivverk.

Og ikke minst viktig – den elektriske rekkevidden er oppgitt til hele 60 kilometer basert på WLTP-syklusen. Det burde dekke det daglige kjørebehovet for svært mange.

I tillegg er målet at bilen skal få klasseledende CO2-utslipp og drivstofføkonomi: Toyota har allerede oppgitt foreløpige data for WLTP-standard som indikerer et CO2-utslipp på under 30 g/km.

Jeg er litt spent på det Toyota foreløpig ikke har nevnt med et ord – bagasjerommet. På den ladbare utgaven av Prius er det som kjent meget upraktisk. Har de funnet en bedre løsning her?

– Bagasjerommet er ikke vesentlig mindre, men jeg har dessverre ikke noen tall på dette ennå, svarer informasjonssjef Espen Olsen på mitt spørsmål. Det høres jo lovende ut.

Nøkkelinformasjon:

  • RAV4 Plug-in hybrid har samme 2,5 liter bensinmotoren som Hybridmodellen med en samlet effekt på 225 kW / 306 hk
  • Elektrisk motor yter 134 kW (182 hk) foran og 40 kW (54 hk) bak
  • 0-100 km/t på 6,2 sek
  • Mer enn 60 km elektrisk rekkevidde
  • 1500 kg hengervekt
  • Alle Plug-in modeller har svartlakkerte hjulbuer og kanalskjørt

Nytt utstyr som ikke er tilgjengelig på dagens RAV4 hybrid:

  • Head Up Display (Executive Bitone)
  • 19" alufelger (Executive Bitone)
  • 230V 150W kontakt i bagasjerom på alle modeller (hjemmekontakt)
  • Klimaanlegg som kan fjernstyres (som Prius Plug-in)
  • 9" Multimediaskjerm fra Active grad og oppover
  • Android Auto og Apple CarPlay
RAV4 Plug-in hybrid prisliste

Utstyrsgrad

Veil. utsalgspris

Life

kr 461.800

Active

kr 478.200

Active Panorama

kr 491.500

Active Tech

kr 494.100

Active Tech Panorama&JBL

kr 516.500

Executive Bitone

kr 543.600

Executive Bitone Panorama

kr 556.900

Nye RAV4 Plug-in Hybrid introduseres i tredje kvartal 2020, men er allerede nå mulig å reservere eller forhåndsbestille.


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Flere Volvoer med plugg
Volvo utvider satsingen på ladbare hybrider i Norge og lanserer et nytt motoralternativ på modellene V60 og XC60. Samtidig ruller Volvo nå ut et nytt begrep - Recharge.
Les mer
layid-bilde1
Carmen fra Boulogne
I fjor var det en arving av Hispano Suiza-grunnleggeren som møtte opp i Genève med en ganske omfattende konseptutgave av luksusbilen. I år skulle han vært der med en litt mer sportslig versjon.
Les mer
layid-bilde2
Apex må vente
Her har vi en annen kjapp bil vi gjerne skulle møtt i Genève. Bilen var klar den, men utstillingen var ikke. Noen detaljer fikk vi da.
Les mer
layid-bilde3
En kineser som kommer
Changan er en av de kinesiske merkene som virkelige selger godt hjemme. Nå vil de begynne å selge godt andre steder - men ikke-Genève forsinket dem nok litt.
Les mer
layid-bilde4
Lanseringskalender 2020
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i 2020.
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
En ny stjerne fra Sri Lanka
Dette er den bilen som gjør at jeg er mest lei meg for ikke-Genève. Bilen ser bra ut, har spennende spesifikasjoner og en bakgrunn jeg gjerne skulle visst mer om. Dessuten er navnet genialt: Vega - hvorfor har ingen brukt det før?
Les mer
layid-bilde6
Eksklusiv Zenvo-presentasjon
Zenvo er fast innslag på Genève-messen. I år måtte de i stedet invitere til et privat lite selskap hjemme i Danmark.
Les mer
layid-bilde7
Gammelt nytt fra Eadon Green
Eadon Green har ikke vært i Genève mer enn et par år. Men er så gjennomført eksentrisk at et besøk der er obligatorisk. I år må vi dessverre gjøre besøket virtuelt isteden.
Les mer


layid-bilde8
Fra Bulgaria med en god idé
Les mer
toppsak-bilde9
Rimac endrer alt
Rimac skulle vist sin produksjonsbil i Genève i år. Slik ble det ikke, men her er noen av detaljene.
Les mer
layid-bilde10
RUF drar til Oklahoma
Les mer
layid-bilde11
Ladbar Kuga klar for Norge
Les mer
layid-bilde12
Her er Kias nye Sorento
Les mer
layid-bilde13
Sportsbil med røtter i Gulfen
Nå setter Jannarelly opp anlegg både i London og Paris. Kanskje de mener alvor med sin forbausende akseptable sportsbil.
Les mer
layid-bilde14
BYD nærmer seg
BYD kommer stadig med meldinger om store buss-ordrer i Europa. Personbilene derimot … Men det må være en grunn til at de stadig sprer bilder av så attraktive biler som disse gjennom sine internasjonale kanaler?
Les mer
toppsak-bilde15
Rask familietransportør
Sportsbil og SUV: Straks kommer GLE og GLS med den råeste AMG-motoren.
Les mer
layid-bilde16
Mercedes-Benz GLB med norske priser
Les mer
layid-bilde17
Mazdas nye elbil fra 250.000 kroner
Les mer
layid-bilde18
T-Roc har mistet taket
Denne blir dessverre et sjeldent syn på norske veier.
Les mer
layid-bilde19
Bilhistorie fra Giugiaro
Giorgetto Giugiaro har vært på Genève-utstillingen hele sitt kreative liv. I år måtte han ta til takke med å lage en streamet forestilling fra hovedkvarteret utenfor Torino.
Les mer
layid-bilde20
Nytt fra Aston - ikke bare bil
Aston Martin har åpenbare problemer for tiden. De får juling på børsen og kansellerer modeller. Men til Genève skulle de i hvert fall hatt med seg en ny investor og kommende styreformann.
Les mer
layid-bilde21
Et skikkelig Bugatti-mysterium
Av en eller annen grunn har det plutselig dukket opp to bildeserier som viser Bugattier vi ikke ante eksisterte. Er dette et ledd i å mørne oss for en ny Bugatti?
Les mer
layid-bilde22
Nye Defender på Norges-turné
Helt nye Land Rover Defender har vært rundt hos landets forhandlere. Spørsmålet «alle» har stilt er om den kommer som varebil.
Les mer
toppsak-bilde23
McLaren pøser på
Er det noen der ute som kan alle McLarens typebetegnelser og vet hva de hører til? Her er en ny en å lagre på hjernedisken: 765 LT.
Les mer
layid-bilde24
Pininfarina, nittiåring!
Der gikk vi glipp av en liten 90-års feiring. Pininfarina hadde lagt opp til et lite event i Genève. Det måtte droppes. Men de har hele året på seg, og det skal ikke ta lang tid før du ser selve jubileumsbilen, Battista, i Oslo.
Les mer
layid-bilde25
Her er Fiats nye elbil
Fiat har i dag presentert sin nye 500 EV som har egenskaper til å bli en volumselger i Norge.
Les mer
layid-bilde26
Bentleys rasjonerte Bacalar
Den nyeste Bentleyen, litt for feit til å kunne kalles barchetta, men allikevel seriøst åpen, skal bygges i 12 eksemplarer. Ingen kan bli din - foreløpig er det kunder på dem alle. Men kanskje en auksjon om fem år?
Les mer
layid-bilde27
50 år siden sist: Fireseters superbil
Les mer
toppsak-bilde28
Toppene i 911-familien
Porsche lanserer sin nye 911 Turbo S med og uten tak. Aldri har den hatt mer krefter å rutte med.
Les mer
layid-bilde29
Norgestilpasset E-Klasse
Les mer
layid-bilde30
Med pris som viktigste våpen
Dacia har avduket sitt rimelige alternativ på elbilfronten, Spring Electric Concept.
Les mer
layid-bilde31
Neste Octavia RS får stikkontakt
En ny generasjon Octavia er på plass til sommeren, og nå er også toppmodellen avduket. Ikke overraskende blir den ladbar med tilnavnet iV.
Les mer
layid-bilde32
Her er fjerde generasjon Audi A3
Nå lanseres den fjerde generasjonen av Audi A3. Den er på plass i Norge i mai.
Les mer
toppsak-bilde33
Volkswagen bekrefter ID.4
ID.4 blir den første helelektriske SUV-en fra Volkswagen. Og den kommer med drivlinjen nordmenn ønsker seg.
Les mer
layid-bilde34
Elektrisk kjøreglede fra BMW
Les mer
layid-bilde35
Her er Hyundais helt nye elbilkonsept
Les mer
layid-bilde36
Cupras første originale
Formentor er Cupras første egendesignede modell. Sporty, praktisk og naturligvis oppkalt etter et sted i Spania.
Les mer
layid-bilde37
Ladbar trio fra Mercedes
Mercedes utvider porteføljen av ladbare hybrider. Tre nye modeller kommer til landet i løpet av våren.
Les mer
layid-bilde38
Liten A i ny GTA
GTA er hellige bokstaver. Og de eies av Alfa Romeo! Derfor er det veldig spennende når de kommer med en ny GTA. Inntil det viser seg at den burde vært stavet GTa.
Les mer