img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
159 bilder i galleri
Her kommer Audis andre elbil
Audi har i natt avduket sin e-tron Sportback – en praktisk familie-elbil med lang rekkevidde.

Audi har fått en fantastisk respons på sin nye e-tron. I oktober var den ifølge OFV Norges mest solgte bilmodell med 873 registreringer. Hittil i år er det registrert 4577 nye e-tron, noe som gjør den til landets mest solgte SUV.

Audi e-tron Sportback er bygget på samme lest som SUV-en men får et mer coupé-preget design og enda flere utstyrsmuligheter.

Det er ingen småbil vi snakker om – e-tron Sportback er over 4,9 meter lang, 1,9 meter bred og 1,6 meter høy, ikke ulikt eksisterende e-tron. Ifølge produsenten kombinerer den kraften av en rommelig SUV med designet og kjøreopplevelsen til en firedørs coupé. Bagasjerommet tar hele 615 liter.

Den mer dynamiske designen bidrar til enda lavere luftmotstand, noe som påvirker rekkevidden positivt.

Allerede våren 2020 kommer de første bilene til Norge. Importøren åpner for bestilling av Audi e-tron Sportback 50 og 55 i løpet av neste uke.

– Mange har ventet på Sportback-utgaven av e-tron, som har et enda mer dynamisk design og dessuten mange spennende detaljer som gjør at bilen virkelig kommer til å synes på norske veier. Med de prisene vi tilbyr for det norske markedet forbereder vi oss på stor etterspørsel. Vi gleder oss til å starte utleveringene før sommeren, sier Elin Sinervo, direktør for Audi Norge i Harald A. Møller AS.

Sportback 50 og 55 får startpriser på henholdsvis 521.000 og 661.000 kroner (inkludert frakt og levering Oslo).

Begge variantene blir tilgjengelige med S line som tilvalgsmulighet. Og et viktig moment for mange av dere – de får også mulighet for montering av takstativ og hengerfeste, med en tillatt hengervekt på 1800 kg.

Estimert rekkevidde for Audi e-tron Sportback 55 er oppgitt til inntil 477 km etter WLTP-syklusen. For Audi e-tron Sportback 50 er rekkevidden på inntil 372 km.

Produsenten presiserer at rekkevidde og forbruk kan endre seg når typegodkjenning foreligger senere i år, og påvirkes også av valg av ekstrautstyr.

Begge varianter av Audi e-tron Sportback er ifølge importøren godt utstyrt, inkludert adaptiv luftfjæring, quattro firehjulsdrift og Virtual cockpit. I tillegg er varmepumpe og ekstra oppvarming for kupé og batteri standardutstyr.

Interiøret i bilen preges av høy kvalitet på alle detaljer og høyoppløselige skjermer. Etter hvert blir Functions on demand tilgjengelig for alle Audi e-tron-eiere. 

Toppmodellen e-tron Sportback 55 har 408 hk og 0-100 km/t er oppgitt til 6,6 sekunder, eller 5,7 sekunder om føreren aktiverer boost-mode. Den rimeligere e-tron Sportback 50 har 313 hk.

Ved høye hastigheter senkes bilen automatisk ved hjelp av den adaptive luftfjæringen som er standardutstyr på begge utgaver.

Audi e-tron Sportback 50 er utstyrt med et 71 kWh-batteri, mens 55-utgaven er utstyrt med et batteri på 95 kWh.

Muligheten for hurtiglading på henholdsvis 120 kW og 150 kW for de to variantene innebærer at Audi e-tron Sportback er godt egnet for langtur. I begge tilfeller kan batteriene fylles til 80 prosent i løpet av en halv time.

– For kundene er den såkalte forflytningshastigheten avgjørende for planlegging av langtur. Rekkevidden og den effekten du kan lade bilen på ved hurtigladestasjoner, gjør at langturen med en Audi e-tron Sportback gjøres unna mer effektivt enn hva som er mulig med de fleste andre modeller i markedet, sier Sinervo.

– Rekkevidden, teknologien, bakkeklaringen, firehjulsdriften og størrelsen gjør Audi e-tron Sportback til en veldig aktuell bil for det norske markedet, også med tanke på de prisene vi kan tilby. I tillegg må jeg trekke frem designet på bilen, som er enda mer distinkt og mer dynamisk i Sportback-utgaven av e-tron, avslutter Sinervo.

Audi e-tron Sportback produseres på Audis CO2-nøytrale fabrikkanlegg i Brüssel.


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Ford lanserer nye hybrider
Ford lanserte i fjor vår Mondeo stasjonsvogn i hybridutgave. Neste år følger ytterligere to familiebiler med tilsvarende drivlinje.
Les mer
layid-bilde1
Konsept for India
Skoda serverer de første designskisser av en modell som skal skreddersys for India. Den er først ut på en tilpasset plattform.
Les mer
layid-bilde2
Lanseringskalender 2020
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i 2020.
Les mer
layid-bilde3
Nå får Kona enda lengre rekkevidde
Hyundai Kona er blant elbilene i det moderate prissjiktet med best rekkevidde. Nå blir den enda bedre.
Les mer
layid-bilde4
Bestillingsklar el-Volvo
Den norske Volvo-organisasjonen åpner i dag for bestilling av merkets første elbil, XC40 Recharge. Men du rekker å spise mange ventepølser før du har den i garasjen.
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
Første SUV fra Hyundais luksusmerke
Genesis har i dag vist sin første SUV for publikum på hjemmebane. Betegnelsen indikerer at det kan komme både større og mindre modeller i fremtiden.
Les mer
layid-bilde6
Andre generasjon Mirai
Toyota er sammen med Hyundai de to produsentene som leverer hydrogenbiler på det norske markedet. Nå trenger du ikke lenger være ihuga hydrogen-entusiast for å velge en Mirai.
Les mer
layid-bilde7
Toyota viser skisse av kompakt-SUV
Toyota har i dag presentert en første skisse på en ny kompakt-SUV som skal bygges side om side med Yaris.
Les mer


layid-bilde8
Belgisk Blå
Les mer
toppsak-bilde9
Toyota GR Yaris
Toyota er mer kjent for praktiske og driftssikre biler enn for sportslige egenskaper. Men de overrasker innimellom. Som her.
Les mer
layid-bilde10
Opel topper Insignia-familien
Les mer
layid-bilde11
Renault-modeller blir strømførende
Les mer
layid-bilde12
Nye ladbare SUV-er fra BMW
Les mer
layid-bilde13
Nå kan du bestille RAV4 plug-in
Den ladbare hybridutgaven av Toyota RAV4 er nå klar for bestilling. Importøren tror RAV4 blir den mest populære hybridbilen i Norge i 2020, selv om nykommeren ikke er på plass før i andre halvår.
Les mer
layid-bilde14
Tyrkia vil lansere eget merke
Nå er det slett ikke uvanlig med bilproduksjon i Tyrkia - flere internasjonale selskaper har produksjonsanlegg der. Men nå er et eget elbilmerke på trappene.
Les mer
toppsak-bilde15
En forsmak fra Kina
NIO gir oss en forsmak på hva vi har i vente når kinesiske elbiler entrer Europa om kort tid.
Les mer
layid-bilde16
Nå blir Kona hybrid
Les mer
layid-bilde17
Slutten på en epoke
Les mer
layid-bilde18
Elbil med hengervekt på 1500 kg
Vi har fått den servert i flere omganger, men nå, like før produksjonen starter får nordmenn som har snust på Polestar 2 et par viktige meldinger.
Les mer
layid-bilde19
Så lang rekkevidde får BMW iX3
Det er fortsatt et år til den kommer på markedet, men nå røper BMW hvor lang rekkevidde deres første el-SUV får. I tillegg får vi en annen detalj som ikke er like positiv sett med norske øyne.
Les mer
layid-bilde20
Den sportsligste Macan
Macan er utvilsomt blant de mest sportslige SUV-er på markedet, spesielt om du velger denne varianten.
Les mer
layid-bilde21
Ladbar framtid for Peugeot i vekst
Når Peugeot i 2020 plugger to tredeler av bilene de skal selge til stikkontakten, er det lett å miste av syne at Peugeot var blant elbilpionerene i Norge med iOn allerede i 2011.
Les mer
layid-bilde22
Norsk MG-distributør på plass
Det har lenge vært kjent at MG ønsker å starte salg av sin elbil i Norge. Nå har de inngått avtale med en velkjent norsk aktør.
Les mer
toppsak-bilde23
Rallybil for gatebruk
Toyota vil presentere en rallybasert gatebil på den kommende Tokyo Auto Salon.
Les mer
layid-bilde24
Mercedes-Benz GLA Opus 2
Mercedes har i dag foretatt en digital presentasjon av andre generasjon GLA, og dermed er fornyelsen av kompaktklassen komplett.
Les mer
layid-bilde25
Oppdatert Q7
Audi presenterer nå en oppdatert versjon av sin plug-in Q7. Jeg er ikke sikker på at den blir like populær som forgjengeren.
Les mer
layid-bilde26
Spør i vei om elektrisk Peugeot 2008
PSA kommer med et helt batteri elektriske biler i 2020: Opel Corsa-e, Peugeot e-208 og DS 3 Crossback E-Tense. Men viktigst blir likevel Peugeot e-2008 som BilNorge prøvekjører denne uken.
Les mer
layid-bilde27
Salgsstart for ladbar Mercedes
Les mer
toppsak-bilde28
Opel oppdaterer Insignia
Insignia er klar for en midtlivs oppdatering. I kjent Opel-stil får den avansert lysteknikk med hele 168 LED-er i frontlyktene.
Les mer
layid-bilde29
Ansiktsløft for F-Type
Les mer
layid-bilde30
VW plugger ledige segmenter
Volkswagen har vært tomme for minivans. De har riktignok Sharan, 2010-modell på gammel plattform. I Kina viser de nå et nytt innslag.
Les mer
layid-bilde31
Uvanlig kombinasjon
De tyske tuningspesialistene har mest tradisjon med lokale produkter. Men når en japansk produsent samarbeider med en tysk åpner det seg nye muligheter.
Les mer
layid-bilde32
Audi oppgraderer
Få måneder etter at Audi begynte å selge e-tron 55 i hopetall kommer den første oppgraderingen. Og vi får flere detaljer om den rimeligere modellen.
Les mer
toppsak-bilde33
Hyundais Sensuelle Parametri
I gamle dager fristet man med toppfart og rå aks for å øke interessen rundt en ny modell. Nå lesser man på med fremmedord som ikke betyr noe - ikke en gang for dem som forstår dem. Velkommen til Hyundais Los Angeles debut.
Les mer
layid-bilde34
Mercedes GLB, kompakt og flott familie-SUV
Les mer
layid-bilde35
Ny Skoda først til Norge
Les mer
layid-bilde36
Mini-el fra Russland
Elbiler er ikke særlig populært i Russland. Den første Teslaen kom dit i fjor! Men nå kommer det tanker om en liten elbil fra Togliattigrad - Ladaens hjemby.
Les mer
layid-bilde37
Konseptbil for geimere
Racing på skjerm begynner, som vi har sett, å bli seriøs virksomhet. Så seriøs at bilfabrikker som Mazda stiller med egne konseptbiler når det skal spilles.
Les mer
layid-bilde38
609 hk og Volvo Concept Coupé i bunnen på Polestars første modell
Selv med 609 hk under panseret er 1.665.000 kroner ganske mye for en bil fra et kinesisk merke knapt noen har kjørt, få kjenner til og som ennå ikke har et serviceopplegg å vise til i Norge. Men det hjelper for Polestar å ha Volvo i bunnen og i ryggen.
Les mer