img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
39 bilder i galleri
En tøffere Focus
Fords fjerde utstyrsvariant i Focus-familien kan godt bli mest populær i Norge.

Focus Active heter utstyrsvarianten som nå lanseres som et fjerde alternativ etter standardutgaven Titanium, toppmodellen Vignale og sportslige ST-Line.

Ford Motor Norge forventer at tre centimeter ekstra bakkeklaring, røffe detaljer samt et høyt utstyrsnivå vil gjøre modellen svært attraktiv for norske kunder.

For priser fra 296.400 kroner får du nå en meget godt utrustet Focus Active med den populære 1-liters EcoBoost-motoren med 125 hk i kombinasjon med manuelt gir.

Standardutstyr inkluderer blant annet:

  • Unikt utvendig design
  • Unike 17-tommers felger
  • 8" berøringsskjerm med navigasjon
  • SYNC 3 med norsk stemmestyring og nødhjelpsassistanse
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • Fem valgbare kjøremodi
  • FordPass Connect (modem med 4G internett-tilgang)
  • Nøkkelfritt system
  • Cruisekontroll med hastighetsbegrenser
  • 30 mm ekstra bakkeklaring
  • Sportsseter med Active logo
  • Takrails

Focus Active skal også leveres som en meget romslig stasjonsvogn. Bagasjerommet i nye Focus stasjonsvogn har nemlig vokst med hele 118 liter sammenlignet med utgående modell.

Med 608 liter er bagasjerommet nå større enn hos storebror Mondeo, og blant de største i segmentet. Som stasjonsvogn starter prisene på 310.400 kroner.

Nye Focus Active har også en unikt tilpasset elektronisk servostyring, fjæring og dempere som ifølge Ford gjør at den leverer en meget god kjøreopplevelse – også under litt røffere forhold.

Fem valgfrie kjøremodi som skal ifølge Ford gjøre kjøreturen best mulig. Velg mellom Normal, Eco, Sport, Glatt eller ujevnt underlag, så tilpasses bilens gassrespons, styring, stabilitetsprogram og traksjonskontroll for å gi deg det optimale utgangspunktet for kjøreturen.

Nye motorkombinasjoner
Sammen med introduksjonen av nye Ford Focus Active lanseres det i november to nye motorkombinasjoner til nye Focus. De som ønsker diesel får tilgang til en 2.0-liters TDCi med 150 hk og mulighet for både automat og manuell girkasse.

Også en 1.5-liters Ecoboost-bensinmotor med 182 hk kommer i kombinasjon med en 8-trinns automatgirkasse. Nye Focus Active tilbys også med automatgir i kombinasjon med 1.0-liters EcoBoost-bensinmotor med 125 hk eller en 1.5-liters TDCi EcoBlue dieselmotor.

Avansert førerassistanseteknologi
Nye Ford Focus fikk som en av de aller første personbilene toppscore i det nye og nå langt strengere Euro NCAP kollisjonstestprogrammet. Den har også blitt rost av Euro NCAP for omfattende og avanserte spekter av førerassistanseteknologier.

Nye Focus leveres blant annet med en adaptiv cruisekontroll med køassistent, trafikkskiltgjenkjenning og filsentrering.

Systemene hjelper sjåføren med å holde avstand, holde plassen i feltet og kan automatisk justere bilens fart ved å lese skiltene for fartsgrense.

Focus kan også, avhengig av utstyrsnivå, leveres med en rekke andre avanserte førerassistanseteknologier som:

  • Fords Adaptive LED-lyssystem med et avansert kamerasystem
  • Selvkjørende parkeringsassistent
  • Fords første head-up-display som tilbys i Europa
  • Unnamanøver-assistent
  • Anti-kollisjonssystem med fotgjenger- og syklistoppdagelse
  • Blindsonevarsler som tar hensyn til kryssende trafikk og aktiverer automatisk bremsing

Styr bilen fra mobilen
Nye Ford Focus Active kommer også med FordPass Connect modem som standard.

I kombinasjon med appen FordPass får du blant annet tilgang til informasjon om bilen på telefonen din, du kan låse bilen opp og igjen uten å være i nærheten, få løpende oversikt over trafikk og hvor det er køer, samt informasjon om parkeringsplasser og bensinstasjoner med priser.

I 2019 vil du med FordPass Connect også kunne koble inntil 10 enheter til din egen Wi-Fi hotspot i bilen.

De første bilene av crossoveren Focus Active kommer til Norge rundt årsskiftet.


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Kia med nok en Ceed
Kia har i dag sluppet en første skisse av et nytt medlem i Ceed-familien - en kompakt crossover.
Les mer
layid-bilde1
Lanseringskalender 2019
Her er de viktigste bilnyhetene som kommer til Norge i 2019.
Les mer
layid-bilde2
Putin mener alvor
Det skulle bare mange. President Vladimir Putin er den eneste av de mektige som ikke har «Sin Egen» representasjonsbil. Ikke bare har han fått sin nå, han tilbyr den også til resten av verden.
Les mer
layid-bilde3
Fisker utfordrer Tesla
Henrik Fisker har mye eksklusivt på CV-en. Nå vil ha fremstå som mer folkelig.
Les mer
layid-bilde4
Elektrisk flebruksbil
De omtaler den som konsept, men Concept EQV har mye til felles med Mercedes-Benz V-Klasse. Med unntak av drivlinjen.
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
Verdens dyreste Bugatti - og så da?
I Genève presenterte Bugatti det de omtalte som verdens dyreste bil. Det virket som den var skapt av en slags mindreverdighetsfølelse
Les mer
layid-bilde6
Alfa med noko attåt
Jeg har sett og møtt Mole siden de dukket opp første gang i 2015. Det har vært så mye derfra at det er lett å gå i spinn. I Genève nøyde de seg med noe Alfa 4C, og en spessial som de ikke riktig viste hva skulle bli.
Les mer
layid-bilde7
Her er Teslas fjerde
Tesla har i natt av duket sin fjerde modell, og det er liten tvil om at også den vil finne sin menighet i Norge.
Les mer


layid-bilde8
En overflod av Hispano Suiza
Les mer
toppsak-bilde9
Subarus sterke fremtidsvisjon
Den konseptbilen Subaru viste i Genève fikk masse oppmerksomhet fra amerikanske journalister. Den hadde fortjent mer i Europa, men det er jo i USA det største volumet ligger for dette merket.
Les mer
layid-bilde10
Med vekt på vakker
Les mer
layid-bilde11
Ny plattform og ny Sonata
Les mer
layid-bilde12
Tata inviterer til nytt segment
Les mer
layid-bilde13
Estland vant kampen om «søt»
Selvfølgelig ble den en publikumsmagnet i Genève. Nobe fra Estland. 60-talls søt og elektrisk. Swingskjørt og vegan - kan ikke slå feil.
Les mer
layid-bilde14
Toppløst i 317 km/t
Det er ikke mange som kjører fra en Mercedes-AMG GT R. Ytelsene blekner ikke selv om den nå kommer som roadster, i meget begrenset opplag.
Les mer
toppsak-bilde15
Smart skinner som påskesola
Utrolig hva et muntert tørkle på hodet kan gjøre. Skinnende gult for eksempel. Det får folk til å smile. Slik Smart klarte i Genève.
Les mer
layid-bilde16
Splitter ny Korando
Les mer
layid-bilde17
Fremdeles plass for gærninger
Les mer
layid-bilde18
Comeback for Camry
Den romslige Toyota-sedanen har vært fraværende i det norske markedet en årrekke. Men i mai er den tilbake, for første gang i hybrid-utgave.
Les mer
layid-bilde19
På sporet av den nye Qashqai
Den ser kanskje litt for vill ut til å kunne bli din neste bil, men det er faktisk store deler av neste Qashqai vi møter i Nissans Genève-konsept.
Les mer
layid-bilde20
Morgan med turbo og sentrallås!
Morgan har introdusert en ny modell med 2019-detaljer om bord. Dessuten har de fått friske penger. Men det meste er som før.
Les mer
layid-bilde21
Kjapp kineser - med hjelp fra Sverige
Lynk & Co har meldt seg på årets WTCR-mesterskap. Til å komme seg på banen har de fått hjelp fra Sverige.
Les mer
layid-bilde22
Mer enn forventet hos Fiat
Hvor lenge det er siden Fiat viste en konseptbil i Genève var det ingen som husket. Men den som står der nå er sensasjonell.
Les mer
toppsak-bilde23
Alfa bobler av overskudd
Alfa-standen sprudlet av spesialutgaver i racing-design og et spennende konsept. Selvsagt står elektrifisering på agendaen også hos italienerne.
Les mer
layid-bilde24
Tesla som Shooting Brake
Det er ikke bare Mercedes har med seg en ny Shooting Brake til Genève. En hollender viser hvordan man gjør noe slikt ut av en Tesla S.
Les mer
layid-bilde25
Facelift for Jaguar XE
Jaguar foretar et midtlivs ansiktsløft på sin 3-serieutfordrer, XE. Dermed blir den mer på nivå med øvrige familiemedlemmer.
Les mer
layid-bilde26
Ginettas utrolige superbil
Lawrence Tomlinson har du sannsynligvis aldri hørt om. Ginetta har du kanskje hørt om. Sammen står det for en Genève-utstillingens råeste prestasjoner. En britisk superbil som ut-Ferrarier Ferrari.
Les mer
layid-bilde27
Subaru med nye hybrider
Les mer
toppsak-bilde28
Ny gren på Porsche-stammen
Dersom Toni Piëch ikke hadde ønsket at navnet hans skulle forbindes med et stort bilkonsern, hadde han vel byttet etternavn? Men på den annen side, han kunne vel ikke kalt den nye bilen sin for Porsche heller?
Les mer
layid-bilde29
BMW elektrifiserer over hele linjen
Les mer
layid-bilde30
Pininfarina får avlegger
Et nytt bilmerke har oppstått: Automobili Pininfarina, med base i München. Under skallet finner man 1900 hester fra kroatiske Rimac, og selve skallet er fra Pininfarina, Torino. Forvirret? Gjør ikkeno, dette virker vellykket.
Les mer
layid-bilde31
Fargerik fremtid hos Skoda
Jeg blir nesten i godt humør av de flotte konseptene Skoda varter opp med for tiden. Her får vi en forsmak på en bil som kommer et stykke inn i 2020.
Les mer
layid-bilde32
488 - i enda en versjon
Det som er veldig positivt, og det som lover godt for fremtiden, er at Ferraris 488 GTB-erstatning ikke heter noe med 488 i det hele tatt. For nå begynner det å bli mange nok fireåtteåtte.
Les mer
toppsak-bilde33
Elegant SUV fra Mazda
Når Mazda lanserer en ny SUV, som i størrelse ligger mellom deres eksisterende modeller, hadde det vel vært logisk at den skulle hete CX-4? Men den betegnelsen har de kanskje andre planer med?
Les mer
layid-bilde34
Mercedes viser ny Shooting Brake
Les mer
layid-bilde35
Nytt bybil-innslag
Les mer
layid-bilde36
Audi viser sin andre el-SUV
Om du noen gang tvilte på at elbiler hadde et eksistensgrunnlag, så er det på tide å endre oppfatning. Nå viser Audi nok en ny modell, og den skal på markedet allerede neste år.
Les mer
layid-bilde37
Oppdatering for GLC
Mercedes foretar en midtlivs oppdatering av sin populære middelklasse-SUV, fire år etter lanseringen.
Les mer
layid-bilde38
Morobil fra Volkswagen
Volkswagen viser seg fra sin mest lystige side i Genève. ID. Buggy er en oppfordring til hvem som helst om å bruke den nye plattform til hva som helst.
Les mer