img
img
img
img
img
img
img

Abonnement   |   Annonse- og mediainformasjon  |     BilNorge.no:  Bilnyheter   |   Biltester   |   Lanseringskalender   |   Nybilpriser & data 

bilde
img img img img img img
23 bilder i galleri
Her er nye Audi A6 Avant
Audi har i natt sluppet de første detaljer og bilder av nye A6 Avant. Bilene kommer til Norge på høsten.

Forrige måned møtte vi A6 sedan i Genève, og nå er turen kommet til stasjonsvognen som på Audi-språket heter A6 Avant. Den er litt større enn sin forgjenger i alle retninger og en direkte utfordrer til BMW 5-serie Touring og Mercedes E-Klasse stasjonsvogn.

registreringsstatistikken fra OFV bærer A6 preg av å være en «gammel» bil sammenlignet med erkerivalene. I 2017 ble det registrert 398 nye A6 mot 1677 E-Klasse og 1304 5-Serie. En ny generasjon vil utvilsomt løfte A6 nærmere konkurrentene i volum.

I sin pressemelding fremhever Audi nye A6 Avant som «digital, intelligent og elegant».

– Nye Audi A6 Avant er en stasjonsvogn fullspekket av banebrytende teknologi. Vi har gledet oss til å kunne vise frem denne helt nye modellen til det norske markedet, fordi den kombinerer de gode kjøreopplevelsene og de dynamiske linjene med alle de praktiske egenskapene det norske markedet er særlig opptatt av, sier Elin Sinervo, direktør for Audi i Norge.    

Audi A6 Avant har et bagasjerom med kapasitet på 565 til 1680 liter. Det er omtrent på nivå med BMW 5-Serie (570 liter), men vesentlig mindre enn E-Klassens 640 liter.

Fronten preges av den lave og brede singleframe-grillen som er standard på nyere Audi-modeller.

Samtidig er nye Audi A6 Avant full av ny teknologi og innovasjon. En rekke assistent- og sikkerhetssystemer er standard eller kan bestilles som ekstrautstyr.

Standard er også Audis milde hybrid-system for alle motoriseringer. Det sørger både for økt komfort og effektivitet. Nytt opplegg for styring og fjæring skal sikre at bilen kombinerer de dynamiske egenskapene med høyt komfortnivå.

Foreløpig får vi ingen detaljer med hensyn til drivlinjer, men vi kan regne med at bilen i startfasen får de samme alternativer som sedanen – 3,0-litere for bensin og diesel. Siden vil det komme drivlinjer som er bedre tilpasset norske ønsker, inkludert en ladbar hybrid.

Nye A6 Avant er 4,94 meter lang, 1,89 meter bred og 1,47 meter høy. Det innebærer ifølge Audi at den slår konkurrentene på innvendig plass, skjønt det er kun i bredden den avviker vesentlig fra disse.

(artikkelen fortsetter)

Selvlærende
Det nye MMI touch-systemet i Audi A6 og mulighet for stemmestyring gjør ifølge Audi nye A6 til «en intelligent turpartner som henter informasjon fra forhåndslagret data i bilen og fra skyen gjennom MMI navigation plus.»

Systemet er selvlærende basert på sjåførens kjøremønster, og bilens forslag til kjøreruter er intelligent tilpasset den som kjører bilen.

Alle motorvarianter på nye Audi A6 leveres med mild-hybrid-teknologien som reduserer utslipp og forbruk ved hjelp av et litium-ion-batteri.

Nye Audi A6 har en rekke nye assistentsystemer for økt komfort og sikkerhet. Bilen kan leveres med «parking pilot» og «garage pilot» som gjør bilen «selvparkerende» ved hjelp av myAudi-app’en, uten at sjåføren må sitte bak rattet.

– I likhet med nye A8 og A7 er A6 en ambassadør for Audis nye designspråk. Nye A6 er elegant innvendig, samtidig som den er full av nye, heldigitale løsninger, sier Audi i sin pressemelding.

De første bilene kommer til Norge til høsten. Norske priser er ennå ikke klare for Audi A6.


toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside

 

 
img img img img
toppsak-bilde
Pininfarina i kinesisk samarbeid
Det er åpenbart at Pininfarina føler seg hjemme i Kina. Nå fortsetter de å hjelpe den kinesiske HK-gruppen med å formere seg.
Les mer
layid-bilde1
Elektrisk over hele linjen
Volvo har lagt lanseringen av sin hybride XC40 til Beijing. Vi får ikke vite så mye om bilen, men nok til å spå den en lys fremtid.
Les mer
layid-bilde2
Mercedes strekker A-Klassen
Mercedes strekker seg langt for å tilfredsstille kundene i sitt viktigste marked.
Les mer
layid-bilde3
Audi lanserer sin første lange SUV
Audi benytter utstillingen i Beijing til å lansere en SUV som er skreddersydd for kinesiske behov.
Les mer
layid-bilde4
Elektrisk fra Honda
Honda viser sin første elbil for masseproduksjon, men den skal markedsføres under et annet navn.
Les mer
Fritekstsøk
layid-bilde5
Konsept baner vei for el-SUV
BMW har avduket Concept iX3 på bilutstillingen i Beijing. Dermed får vi et klart forvarsel for bayernes første el-SUV.
Les mer
layid-bilde6
Kanskje ikke for Hvermansen?
Vi slapp selvfølgelig ikke unna. Mercedes fortsetter på sitt Maybach Ultimate Luxury-tema. Denne gang med en sedan på stylter. Sikkert en hit i Kina.
Les mer
layid-bilde7
Skoda på ambassadebesøk
Skoda dro mandag kveld lakenet av sin minste SUV under en lukket visning. I morgen skal den vises offentlig.
Les mer


layid-bilde8
VW Amarok med 258 hk
Les mer
toppsak-bilde9
Viser Maybach-SUV i Beijing for de ultrarike
Bentley Bentayga er allerede her, Rolls-Royce Cullinan kommer, og nå vurderer også Mercedes-Benz å bygge SUV for de aller rikeste av de rike.
Les mer
layid-bilde10
Første glimt av Brabham superbil
Les mer
layid-bilde11
Ny Skoda … for Kina
Les mer
layid-bilde12
Laaang liste med fører-hjelp på Fords nye Focus
Les mer
layid-bilde13
Lanseringskalender 2018
Vi gir deg Norges mest komplette oversikt over store og små bilnyheter i 2018.
Les mer
layid-bilde14
Humor på tysk
SPLIT, KROATIA: Humor kan være så mangt, og den som sier at tyskerne ikke har noe - vel, den har kanskje prøvd stemmestyringen i nye A-klasse …
Les mer
toppsak-bilde15
Mercedes på Kina-strøm
Sammen med BYD har Daimler en virksomhet i Kina som det kommer elbiler fra. Her har de en ny, klar til Beijing-utstillingen.
Les mer
layid-bilde16
Her er nye Audi A6 Avant
Les mer
layid-bilde17
Spør om A-klasse
Les mer
layid-bilde18
Ny Focus debuterer NÅ!
Jeg tror at hvis jeg teller etter, så er det femte gang vi deltar på lanseringen av en ny generasjon Focus. Denne gang er vi i London, på ivrig jakt etter bilens virkelige sjel.
Les mer
layid-bilde19
Oppskrift: Lin og sukker
Studentene som har bygget den kaller den verdens første sirkulære bil. Sirkulær, som i evig rundgang. Som vannet.
Les mer
layid-bilde20
Fritt valg - eller ny hybrid
Da vi fikk en forhåndsmelding om at Bulgarske SinCars skulle komme til Genève med en bil der du kunne velge alt, motor, interiør, karosseri - skjønte vi ikke mye. Heldigvis kom de med en attraktiv hybrid også.
Les mer
layid-bilde21
Litt nærmere hydrogen
Ikke før var Mercedes ferdig med vintertestene av GLC F-CELL, så trillet de første bilene av en forsiktig førproduksjons-linje.
Les mer
layid-bilde22
Haval kompletterer SUV-rekken
Haval er Great Walls SUV-merke, og ikke noen hvem som helst. De er nemlig det mest solgte SUV-merket i Kina med årsvolum på nesten en million biler. Nå lanseres en ny modell som burde passe perfekt for Europa.
Les mer
toppsak-bilde23
Torino er tilbake
Denne skulpturen - eller hva skal vi kalle den - fra noe som heter Icona, var BilNorges favoritt på Genève-utstillingen. Først og fremst fordi den så klart beviste at Torino er på plass igjen.
Les mer
layid-bilde24
Ventetiden er snart over
For et år siden viste Ford sin nye Fiesta ST på Genève-utstillingen. Nå er prisene klare.
Les mer
layid-bilde25
Kompakt mobilitet
Kompaktere blir det ikke. Japanske Fomm leverer ikke bare ekstremt kompakte elbiler, de skal levere ekstremt kompakte elbilfabrikker også.
Les mer
layid-bilde26
Kias største
Her hjemme er Stinger Kias største personbil - men de finnes enda større. K900 dukket opp i ny utgave på New York-utstillingen.
Les mer
layid-bilde27
Jaguar hever SUV-listen
Les mer
toppsak-bilde28
Dobbel overraskelse fra Volkswagen
At Volkswagen skulle dukke opp med en femseters Atlas var for så vidt ventet, men kanskje ikke at den ble så bra. En Uber-Amarok var derimot en nyhet. Og navnet som vanlig, skal vi si - sært.
Les mer
layid-bilde29
RAV4-debut i NY
Les mer
layid-bilde30
Mustang som SUV
Lincoln viste en tre-rader i New York. Det skapte glede hos alle som la seg ned på gulvet og så at det var masse Mustang på undersiden.
Les mer
layid-bilde31
Cadillac fortsetter jakten
Mens Lincoln rydder opp i modellnavnene sine, fortsetter Cadillac sin intern-forvirring. Etter CTS og ATS og XT5 kommer nå XT4. Og den er viktig!
Les mer
layid-bilde32
Ny start for Genesis
Det kan virke som om Hyundai ville gjenoppdage Gran Turismo-stilen da de trykket på knappen for nye Genesis-start. Vellykket!
Les mer
toppsak-bilde33
Denne kommer neppe i historiebøkene
Dette var et av de mange innslagene på Genève-utstillingen som man lurer på om vil dukke opp igjen neste år. Sett ikke pengene på det.
Les mer
layid-bilde34
Høvdingen er på plass
Les mer
layid-bilde35
Touareg, VW nye flagg-skip og teknologiansikt
Les mer
layid-bilde36
USA og Kina-SUV-er fra VW droppes i Europa
Volkswagen viser en femseter av USA-bygde Atlas i New York til uka. Samtidig planlegges en kompakt folke-SUV, men ingen av dem vil du få kjøpt i Europa.
Les mer
layid-bilde37
Elektrisk drømmebil
Rimac er en av disse utrolige gründerne som jeg har fulgt, først med nysgjerrig forbauselse så, med økende interesse siden han første gang viste seg på Frankfurt-utstillingen i 2011.
Les mer
layid-bilde38
I kø for elektrisk Niro
1600 interesserte har betalt 7777 kroner for å stå på venteliste for elektrisk Kia Niro selv om bilen først lanseres mot slutten av året og prisen ikke er kjent.
Les mer